sobota, 12 marca 2016

Muffiny z dynią i żurawiną

Kiedy przychodzi jesień i zima, i kiedy zima jest taka , jak w tym roku, czyli niedookreślona i niezdecydowana pogodowo, jedno się nie zmienia. Ilość produktów sezonowych lub zakopanych w spiżarni w słoikach jest dość ograniczona i w okolicach marca wszystko zaczyna mnie nudzić. Moje dziecko również. Szukam wtedy inspiracji i znalazłam taką na wegannerd, ale nie byłabym sobą, gdybym nie wywróciła przepisu do góry nogami. Przepis dobry i polecam wam go wypróbować, ale ja nie używam cukru to raz, a dwa dałam co miałam;-)))

Wyszło tak

Co jest w środku?

  • 1 i 1/2 szklanki puree z dynii piżmowej (butternut) - to około kilogramowa dynia uprzednio upiecozna)
  • prawie pełna szklanka mąki gryczanej (zmieliłam kasze gryczaną niepaloną),
  • prawie pełna szklanka mąki owsianej (zmieliłam płatki owsiane - osoby nie tolerujące glutenu muszą użyć certyfikowanych płatków owsianych),
  • 1/3 szklanki mąki jaglanej(zmieliłam kaszę jaglaną),
  • 2 łyżki mielonego siemienia lnianego,
  • pół łyżeczki sody lub 2 łyżeczki proszku do pieczenia(osoby nie tolerujące glutenu muszą użyć proszku bezglutenowego),
  • 1/3 szklanki namoczonych i zmiksowanych daktyli
  • 2 banany
  • pół szklanki suszonej żurawiny
  • łyżeczka cynamonu,
  • 1/3 łyżeczki zmielonych lub roztartych w moździerzu główek goździków,
  • szczypta soli
  • odrobina oleju
  • 1/3 tabliczki gorzkiej czekolady jeśli możecie i chcecie

Jak zrobić?

Dynię kroimy, wydrążamy, smarujemy oliwą i pieczemy w piekarniku do miękkości (około 150 stopni przez 20-25 minut)

Kasze: gryczaną, jaglaną mielimy na mąkę. Płatki owsiane również.

Dynię obieramy - łatwo shcodzi skórka po upieczeniu - blendujemy na puree, banany rozgniatamy widelcem

Łączymy mokre i suche składniki, dokładnie mieszamy, nakładamy do foremek na muffiny lub innych o dowolnych kształtach

Pieczemy w 160 stopniach około 25-30 minut

Gotowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz